Idre med två stop på vägen

Igår packade matte och husse bilen full med saker, sist in med mig och Tindra sen for vi iväg. Först två timmar i bil, när vi stannade bilen var där massa hundar på platsen. Yes, tänkte jag, något för mig! Det stod tydligen agilitytävling på schemat. Dubbel klass 1 hopp utanför Fagersta. 
Första loppet startade jag som nummer 7. Matte borde ha gjort ett framförbyte innan första tunneln så hade jag nog hittat rätt tunnelingång men tyvärr så blev det fel och disk. Resten av loppet gick jättebra förutom en miss inne i slalom. I lopp nr 2 startade jag som nr 46. Matte gjorde sina byten som hon skulle och loppet flöt på fint. En klurig tunnel låg åt "fel håll" så jag missade vart matte tog vägen men vi räddade upp situationen och allt kändes riktigt bra tills vi kom till sista raksträckan . Tunnel sen fyra hopp. Efter tunneln genade jag och sprang förbi ett hinder, matte såg det sent och hann inte rädda det så blev disk. Tråkigt när vi var så nära men nästa gång satsar vi allt igen! 
Efter tävlingen packade vi in oss i bilen och åkte två timmar till. Vi hade kommit till en stad med stora röda hästar i, Mora kallas den visst. Där checkade vi in på ett hotellrum. Det lyxiga med hotell och semester är att jag får sova i sängen. Den här natten sov även Tindra i matte och husses säng så vi hade riktigt familjemys tyckte jag. Husse och matte påstod att de sov dåligt, jag förstår inte varför. 
Idag har vi åkt ytterligare två timmar med bilen och nu är vi på samma ställe som vi var för precis ett år sedan. Det är fullt med snö här och det far runt tvåbentingar på långa plankor. Det kallad visst Idrefjäll. Här ska vi vara en vecka. Vi har installerat oss i vårt rum och även här har jag full tillåtelse att sova i matte och husses säng:) ikväll fick jag strosa runt i långlina i slänten vid skidbacken, skönt efter att åkt så mycket bil dom här dagarna. 
På hotellet i Mora

Framme i snöriket Idre! 

Kommentarer
Postat av: Anette

Det låter mysigt det Lycka - att sova i sängen och allt! Bättre Lycka nästa gång med agilityn!

2014-03-11 @ 21:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0