En tur i husbil

I fredags kväll lagom när det var dags att sova kom Jänta, Baku och Ninja med sin matte i en stor bil som såg ut som ett hus. Matte hade under eftermiddagen packat väskor så jag misstänkte att något var på gång. Och så var det! Jag, matte och Tindra packade in oss i bilen, jag låg skönt i min bur och sov. Vaknade 5 timmar senare vid en agilityplan. Vi hade åkt till Strömstad som ligger tvärs över landet. Eftersom vi kom fram sent på natten så fick vi fyrbentingar bara ta en snabb kiss sen in och sova igen. Vaknade några timmar senare och då var det ljust ute. Agility stod på schemat! Husse kom till oss strax innan matte skulle gå banan, han hade åkt egen bil dit. Tindra blev glad för då slapp hon hänga med på mattes arm när hon gick banan. Vi startade med en hoppklass. Matte tänkte sätta mig i starten men märkte att jag nog skulle tjuvstarta så då valde hon att vi skulle starta ihop istället och kom då för nära första hindret så jag rev det. Annars gick vi felfria runt banan, synd på en tråkig rivning, men nya tag nästa lopp. Lopp nr 2 var agilityklass. Jag satsade allt och lyssnade inte alls på att jag skulle stanna längst ner på bommen utan fortsatta rakt på nästa hinder, matte blev ställd så jag lurade henne till att fortsätta, vi gick i mål på 15 fel. Tredje loppet var ett till hopplopp. Lite kruxigt i starten men vi redde ut det och gick i mår med 0 fel och 27 sekunder. Detta ledde till en 2:a plats och min sista pinne i hoppklass 1!! Vi vann mat, två ben, rosa bajspåsar och ett aktivitetsben och så en fin rosett och pinne i boken:) sista loppet var ett agilitylopp. Matte halkade efter som vanligt i starten (eftersom jag inte sitter still och vi startar ihop) det var ett hopp, muren och slalom. Jag fick upp för hög fart så tappade bort mina ben i slalomet och gick ur. À-hindret flög jag över som jag ska och satte kontaktfältet. När bommen kom satsade jag allt igen och låste öronen... Ett supersnyggt running fick vi höra från speakern men matte var inte nöjd för jag stannade inte som jag ska så jag fick göra om det och göra rätt. Det blev ju då såklart en diskning. Men nu har matte sagt att det är dags att börja sätta kontaktfälten även på bommen så antar att hon kommet vaa hård mot mig på tävling, gör jag inte rätt lär jag få ta om och diska.. Men vi får väl se hur snabbt jag har lust att lära mig att samma sak gäller på tävling som på träning. Riktigt nöjda och trötta efter dagen tog vi en promenad sen gick alla tvåbentingar iväg och åt massor med räkor så vi fick vila. Sen sov vi gott. Idag har vi mest åkt bil igen och nu är vi hemma, vi tog en liten cykeltur så jag fick springa bort lite träningsvärk från igår annars har jag mest vilat. Att bo med tre pumi var spännande, Baku och Jänta och kan nog bli goda vänner. Även Ninja men hon tycker att jag är så konstig, kanske för att jag har annan päls?! Så hon morrar mest åt mig, men det gör mig inte så mycket. Nu ska vi sova! Godnatt! 
Tindra tränar med sin hund! 
Husse och Tindra med Jänta och Baku!
Snygga jag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0