Tävling!

Idag har matte och jag varit i Kungsör i en inomhushall och tävlat agility. Senaste tävlingen vi körde var i juli så det här var lite som en nystart för oss. Jag skällde på allt och alla när vi gick in i hallen och matte visste knappt hur hon skulle få mig till start men tillslut kom vi genom folk och hundsamlingen och var redo att köra. Matte satte upp mig framför första hindret och klappade mig tills jag var lugn sen körde vi för glatta livet. Matte blev för stillastående och glömde springa mot nästa hinder vid ett tillfälle så då passade jag på att ta en tunnel som låg framför mig, vips så blev vi diskade. Ändå är vi nöjda med loppet! Efter loppet hade jag lugnat ner mig ordentligt och kunde gå genom samlingen med två och fyrbenta utan att skälla och härja. Efter det tog vi en promenad ihop med Lava och Malin som vi åkt till Kungsör med sen fick jag vila i bilen tills det var dags igen. Lika taggad denna gång men jag fick min leksak och vi busade när jag ville skälla så jag höll mig koncentrerad på leken istället för alla andra hundar. Väl vid start fokuserade jag på vad som skulle hända. Första s- svängen gick som tåget sen kom balansbommen, jag saktade först ner, matte glad i hågen trodde jag skulle göra ett fint kontaktfällt men då passade jag på att hoppa av och fick fel linje och tog nästa hinder från fel håll, vips diskade igen. Men vi fortsatte genom en tunnel och till en klurig slalomingång, jag sprang mot a-hindret men lyssnade på matte när hon ville att vi skulle ta slalom istället och resten av banan gick kanon. Summering av dagen så hade vi jättekul, vi kämpade och jobbade ihop och vi är laddade för fler tävlingar och träningar!
Matte länkar till mitt första lopp om ni vill se mig på film:)

http://www.youtube.com/watch?v=pEppBR_8_D8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0