Agilityträning

Dagen började med att jag gick gå på långpromenad med matte till hennes jobb. Väl där fick jag spendera förmiddagen på ett hotellrum, lyxigt tycker säkert ni tvåbenta men jag så de som vilket rum som hellst. Husse och Tindra hämtade mig efter någon timme. I kväll har matte och jag toktränat agility. Vi hade hyrt två timmar i en hall som ligger i en stad som heter Kungsör. Min kompis coco och hennes flock kom dit, i min bil åkte jänta och hennes matte med oss och så var där misen och hennes mormor (två borderterrier) coco har fått en liten syster i flocken, sockersöt!
Nåväl kul var det, första rundan var jag supertaggad och allt gick väl inte perfekt. Andra varvet gick betydligt bättre. Sen körde vi banan åt andra hållet då skulle jag upp på bommen och matte springa på utsidan av tunneln, oj så svårt vi hade att få till det. Men övning ger färdighet:) nu blir det mat sen soffmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0