Jobb på klubben

Idag har matte och jag varit tävlingssekreterare på appelltävling på klubben. Vi tog cykeln ut till klubben i morse bara matte och jag. Vi har passat på att prata lite med olika tvåbentingar. Jag behöver träna mycket på att hälsa på nya människor men idag kom vi ett steg i rätt riktning. Jag fick gå fram och nosa på flera men de brydde sig inte så mycket om mig så då tyckte jag inte de var så spännande. Någon gav mig godis och det uppskattade jag såklart. Jag fick träna lite lydnad och fick hjälp med dirigering, matte och jag behöver öva mycket med det för vi tappar fokus när någon står bredvid. Jag fick även prova en budföring. Jag sprang gladeligen till mottagaren och tillbaka sen fick jag springa för att busa. Jag busade bra med mottagaren tills det blev en tafattlek då tog jag jacka istället för leksaken. När appellhundarna låg platsliggning fick jag också göra det fast utanför plan och med kopplet på. I övrigt har jag tillbringat endel till på kontoret där jag legat och tittat på alla som gått förbi. Alla har varit välkomna så jag valde att slappna av och inte skälla på någon. En bra dag för att inte göra någonting!
Lite uppdateringar om min busiga lillasyster, hon är 10 månader nu och är överallt! Hon klättrar över mig och Selma när vi ligger på golvet även fast matte och husse försöker stoppa henne. Men vi förstår att hon inte menar något illa så hon får hållas, oftast smiter jag iväg när hon blir FÖR jobbig men hon är rätt gullig med och matar oss fortfarande gärna med hennes matrester och då ligger hon helt klart på plus! Hon har tagit 8 steg i rad på sina två små ben nu:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0