Nov. 14, 2013

I går var vi på klubben och tränade lite av varje. Först gick matte och Tindra ett spår åt mig sen hämtade de mig för en promenad. Tindra passade alldeles lägligt på att somna under promenaden så då stannade vi till på agilityplan. Tränade det mesta på 3 hopphinder, starter, vilket kändes som vi kom framåt med. Raksträcka, tajta svängar, bakombyte och följa matte övningar. Tänk vad mycket man kan göra med 3 st hopphinder:) sen gick vi upp till lydnadsplanen, där tränade en schäfer med sin husse, vi frågade om vi kunde träna platsliggning ihop med dom och det ville dom. Eftersom jag fortfarande är skendräktig och en aning utåtriktad så litar inte matte till hundra procent på mig så jag fick ha kopplet på mig, men jag låg så stilla och fint med all fokus på matte så efter en stund kopplade matte loss mig och jag låg kvar lika fint. En vinst för oss båda och ett steg i rätt riktning! Efter att ha kört igenom några moment gick vi till hagen och jag fick på mig spårselen. Tog upp spåret kanonfint, hittade första pinnen utan problem och tog första vinkeln jättebra, sen hamnade jag lite snett och virrade runt lite innan vi hamnade på rätt bana igen och tog upp de sista två grejerna som låg i spåret. Tack lillasyster Tindra för att du sov så gott i vagnen så matte och jag kunde göra allt detta skoj!
Idag tog vi en långpromenad och stannade vid ett gärde och tränade lite lydnad. Sen låtsades matta tappa sina nycklar på fältet så jag fick springa och leta efter dom, lite obehagligt att bära dom kalla hårda och skramlande nycklarna i mun men jag gjorde det och fick självklart massa godis och bus för att jag var så duktig! Nu ska vi sova, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0