"Valpträff"

Nu ligger jag i bilen och är på väg till Haninge. Jag hares mig husse matte och Tindra. Vi ska träffa mina syskon och mina uppfödare. Vi ska visst vara i skogen och prova på lite uppletande och sök, ska bli superskoj!
I onsdags tränade vi agility med Coco och Chanel och deras matte. Deras husse fick stå och agera dommare åt mig bara för att matte är så nervös att jag ska springa och skälla på dommaren på tävling, men jag brydde mig inte om honom. Jag blir trött fort men annars går det rätt bra nu. Vi har inte tränat bommen sen förra sommaren så när jag sprang upp på den förväntade jag mig att det var gungan som skulle falla ner. När jag förstod att det inte var så så tog jag världens fart och ramlade av halvvägs... Men jag gjorde mig inte illa så vi kunde fortsätta att träna. Vi fick aldrig kläm på den riktigt eller nedgångarna så vi åkte ut på fredagsmorgonen igen. Då tränade vi bommen, gunga och slalom. Då förstod jag hur matte ville att jag skulle göra på bommen och lärde mig skilja på gungan och den. Slalomingångarna funderade också bra! Nästa vecka ska vi på uppvisning på tisdag sen är det träningstävling på torsdagen sen DM på söndag! Håll tummarna för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0