Duktiga hundmänniskor

Idag hade jag turen att få träffa trygga och bra tvåbentingar. Jag har som ni vet lite svårt att umgås med främmande människor, speciellt hemma hos mig. Igår kom två kompisar till matte och hälsade på. Dom sa vänligt men bestämt ifrån när jag vill hoppa och springa runt dom för att hålla "kontrollen" på dom. När jag var duktig och lydde vad de sa fick jag godis. Jag accepterade dom snabbt och vi alla var ute på en avslappnad promenad innan vi gick hem till oss igen för att busa på tomten. Hanna tränade lite med mig och jag följde henne fint. När de hade åkt hem igen gick matte och jag och Tindra på en promenad. Vi träffade då en som ryckte jag såg häftig ut och ville klappa mig. Matte berättade för honom att jag inte var så social men han ville ändå så jag fick gå fram. Han satte sig på huk så jag gick runt och luktade på honom sen ville jag gärna naffsa lite efter han men han förde bort mig lugnt hela tiden tills jag gav upp. Han bad mig sedan sitta och hälsa fint med tassen och det gjorde jag. Jag gäspade och vek undan huvudet när jag sedan satt där lugnt bredvid honom. Människor som dessa behöver jag och min matte träffa mycket så jag får lära mig att umgås med er tvåbentingar på en lugnt och harmoniskt sätt och som visar att de inte är rädda för mig så jag inte behöver ta "kontroll" över dom!
Idag är det rasparad på torget, kom och titta på mig och min kompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0