3 disk till:)

Jag har visst glömt och berättat om min officiella tävlingsdebut i agility. I onsdags for vi till Örebro på kvällstävling. Lavas matte Malin var snäll och följde med mig matte och Tindra. Första loppet var ett hopplopp. Det gick riktigt bra och vi kämpade som tusan jag och matte, vi drog på oss en rivning och nån vägran när jag råkade passera ett hinder men sen när vi kom ut från tunneln var matte helt felplacerad så jag hade bara Långhoppet för ögonen, det hoppade jg lätt över och vips var vi diskde. Lopp nr 2 var också ett hopplopp. Det började med att jag tjuvstarta och sen gick allt snett så det pratar vi inte mer om. Sista loppet för dagen var agilityklass. Starten gick bra, vi startade ihop matte och jag så slapp vi diskutera om jag ville sitta still och vänta eller ej. Men sen kom gungan den tog jag all fart på och flög över, missade visst att det inte fanns någon nedfart. Matte tog tillbaka mig och vips flög jag över igen. Tredje gången hejdade jag mig något och stannade för att väga över den då valde matte att ta fram min leksak och belöna mig istället för att köra vidare. Nästa tävling är derby mot Flen den 5 juni. Undra om vi ska försöka att inte diska oss då:)
I går var vi på uppvisning i sköldinge. Det var byggd en bana som en 8 à ungefär. Matte hade inte en suck att hinna med men jag klarade det galant med matte viftande i mitten, slalomen måsta vi träna så jag klarar det mer självständigt annars går det kanon om det mest är rakt fram då tar jag mig igenom allt som står i min väg;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0