Semester och skadad tass

I torsdags när vi var på hundklubben skadade jag min tass eller närmare bestämt sporren som är den översta trampdynan på ena framtassen. Jag skar mig på skaren när jag skuttade runt i snön. Det vart ett jack i den och blödde. Vi åkte till veterinären på fredagen, det var fullt i Katrineholm så vi fick åka till Vingåker. Så nu är jag förvisad till att ha tratt på mig och lindat när vi är ute och går. Tratten är jättetråkig, ni borde tycka synd om mig för det gör jag iaf... Jag har inte särskilt ont men det är viktigt att det inte blir inflammerat eller går upp mer nu.
Idag är vi på väg till fjällen. Selma är hemma hos mormor och morfar men resten av familjen är med. Vi har just haft en liten rast i bilåkandet på Färna herrgård. De tvåbenta fikade och jag fick komma ut och röra mig lite. Nu är vi i bilen igen, Tindra och jag sover, husse kör och matte skriver åt mig:) Nästa stop är i Rättvik, där ska vi sova på hotell och sen imorgon åker vi vidare till Idre. Vi hörs vidare under veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0