Vinterbad

Igår skrev jag ju att det var kallt ute, och det var det verkligen. Jag och matte åkte ut och hämtade morfar när han slutade jobba på det som även är mattes jobb. Jag fick springa lös i skogen längs vattnet, när vi gick på en promenad. Där har jag sprungit lös många gånger... Men just den här dagen hade jag lite bus i kroppen så när matte ropade på mig så blev jag sådär busig, ni vet som man kurar ihop sig för att leka tafatt. Jag sprang runt och busade några varv sen sprang jag ner till vattenbrynet. Ni som varit på dufweholmsherrgård vet säkert hur det ser ut på ett ungefär. Jag kände lite med ena tassen på lite is som lagt sig på sjön sen en sekund senare ramlade hela jag i vattnet till och med huvudet kom under. Jag vart rädd och försökte ta mig upp igen men fick inte grepp som tur var fick matte tag i nackskinnet på mig och lyckades lyfta upp mig. Hela min päls blev snabbt till is. Matte och jag sprang in till herrgården för att få värme sen åkte vi hem lätt chockade både jag och matte. Men jag mår bra nu och har återhämtat mig efter köldchocken.

Kommentarer
Postat av: Anette

Huanemej - det var allt tur att du hade en matte som hade sådan sinnesnärvaro Lycka! Annars hade det slutat illa. Så skönt att det gick så bra som det gjorde, det var ju så fruktansvärt kallt precis den dagen.
Kramar till Dig Lycka och matte

2013-01-24 @ 22:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0