Kalas

Helgen började bra. I fredags kom Meja, Molly och Nellie med sin matte och husse och hälsade på. Det var som alltid roligt! Vi hade också lilla Albin här, det är min tvåbenta kusin som är ett år. Han är verkligen överallt, ibland svårt att hålla koll på honom även fast jag vet att jag egentligen inte måste springa efter honom vart han än är...
I lördags firade vi "mormor" hon fyller år nu idag men hade kalas i lördags. Jag lekte och myste med mina kusiner nästan hela kvällen, Albins systrar Clara, Emma och Kajsa alltå. Vi sov kvar där och jag fick dela säng med husse, lyxigt väl:)
I går firade vi min husse, han fyller år imorgon men vi hade kalaset redan igår. Jag var i köket när alla kom och det var rätt skönt att slippa hålla koll på dörren. Farfar Elis som jag haft en tendens att vilja nafsa i armarna kom in till  mig i köket, han brydde sig inte alls om mig så jag lät honom komma in och försökte inte nafsa efter honom alls. Sen när det var fika fick jag komma ut i vardagsrummet och vara med, jag skötte mig bra och var trevlig mot gästerna. 
Idag är det måndag och husse jobbar igen. Jag matte och Tindra tog en prommenad till hundklubben och tittade på när de tränade rallylydnad. Jag själv fick träna lite lydnad med matte på sidan av. Momenten gick riktigt bra! 
Jag skällde lite på de som ville komma fram och titta på Tindra men de blev inte rädda för mig, de gav mig godis när jag slutade skälla:)
Nyss var Mia förbi en sväng, vi busade lite. Nu är jag trött och vilar en stund innan vi ska promenera hem till mormor och morfar.
Mys med kusin Clara och syster Tindra i soffan                     Bus med Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0