Promenad till klubben

Idag tog vi en promenad till klubben, Selma fick vara hemma och husse jobbade men vi andra gick dit. När vi kom fram var Tindra ledsen så jag fick sitta på verandan medan matte gick in för att mata och byta på henne. När de kom tillbaka var hon fortfarande inte nöjd men tillslut somnade hon och jag fick träna lite. Det var några andra hundar där som tränade rallylydnad så vi fick lite störning. Det gick bra, jag brydde mig inte så mycket om de andra medan vi tränade. Vi övade även på att bara vara stilla. Men när det kom en liten valp som stojade och jag inte fick gå fram skällde jag på den, då blev matte missnöjd.. Men vi avslutade bra och lugnt gick vi sen hemåt igen. Väl hemma har matte nu bestämt sig för att jag måste lugna ner mig. Så när jag vill springa efter så fort hon rör sig från rummet så blir jag visad att lugnt ligga kvar istället. Lika så när husse kom hem så satt matte på golvet med mig. Hon höll fast mig tills jag var lugn och fick då lugnt hälsa. Jag tror det här kan bli bra för mig, vi ska sedan fortsätta likadant när vi har främmande hemma. Det kommer förhoppningsvis kunna göra så jag lugnt och avslappnat kan vara med när vi har gäster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0