Linköping över helgen

Den här helgen har vi spenderat i Linköping. Ni vet den staden där Meja, Molly och Nellie bor.
Vi åkte igår efter lunch och åkte då raka vägen ut till deras hundklubb. Vi promenerade först sen gick vi in och tränade. Jag och matte provade först slalomet som stod framme, men det raslade och var lite halt så det gick sådär. Så provade vi även bommen och däcket. Sen gick vi upp till övervåningen och skulle träna platsliggning. Då fick jag lite tokspel och när matte sa ligg stack jag iväg... Men vi gjorde om och lyckades sen. Efter det tränade vi lite fot, och det gick bra. Jag fixade det även när Meja och Molly lekte och tränade strax intill, då blev matte glad!
När vi hade tränat klart åkte vi hem till Molly, Meja och Nellie. Jag fick vara kvar där med Nellie när matte, husse, Tindra, Molly, Meja och deras husse och matte åkte iväg. De skulle visst hem till några tvåbenta som heter Hanna och Robin och eftersom jag blir uppstressad och har svårt att koppla av när det blir många tvåbentingar så fick jag inte vara med. Men matte har sagt att vi ska ta tag i det nu när allt lugnat sig lite med vår lilla bäbis i familjen, så vi kommer behöva hjälp av frivilliga att var med på våra träningspass! Nåväl det var inte så illa att vara kvar därhemma, Nellie är ju nästan som Selma så det kändes tryggt och vi sov och vilade. 
Idag har jag för första gången på länge tränat agility igen! Vi var i ett ridhus i Linköping med Molly och Meja och deras matte och husse, de hade så snällt fixat så vi fick hyra det två timmar på morgonen. Vi byggde upp en bana med hopp, tunnlar och slalom.
Det var några kluriga svängar och slalomingången var svår från ena hållet. Så det var riktigt bra och rolig träning och vi tog oss igenom svårigheterna en efter en. Nu vet vi vad vi ska lägga krut på när snön smälter och vi kan börja träna här hemma. Det blir mycket fokus på slalomingångar, matte ska lära sig röra på fötterna och våga springa, annars är det mest säkerheten vi ska jobba vidare på. 
Jätte skoj var det och nu är vi trötta och hemma igen hela familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0