Jul

Då har den där dagen då dom tvåbenta samlas en hel hög med folk, de tjoar och hoppar runt ett träd och en läskig grej med vitt i ansiktet och en påse på ryggen kommer och bankar på dörren varit. En av de konstigaste dagarna på året och ganska jobbig tycker jag. I år var hi hos min "mormor o morfar" den dagen. Det var 17 tvåbentingar varav två minivarianter och jag, frazze och Dexter. Frazze är som jag fyrbenting och kan skälla och vifta på svansen. Dexter är fyrbenting men jamar och är så smidig så hon lätt hoppar upp på bänkarna, fusk... Jag som dessutom den här julen var tvungen att hålla mig lugn pga av operationen fick vara med delvis och delvis fick jag ligga i hallen. Jag ska nog erkänna att jag nästan trivs lika bra att ligga i hallen och slippa vara mitt i röran. Men jag fixade att vara med också, jag tog inte på mig vakt rollen att hålla ordning på alla utan jag njöt av att bli klappad istället!
Dagen efter var vi hos "farmor och farfar" jag kände de flesta men farmor syster var med också och henne har jag inte träffat så mycket. När hon kom mutade husse mig med kött, mums, så att jag inte skulle skälla på henne. Annars är jag ihop med Mia och Zera ett kanske bra vaktteam.. Efter att hon kommit in var allt lugnt och jag kunde vara med hela kvällen. Förutom när det blev förmycket julklappar och ben och sånt som inte var mitt då fick jag gå undan en stund så matte och husse kunde konsentrera sig på lillasyster.
Kort sagt en bra jul!
Glömde säga att jag fick en bädd i julklapp av matte o husse. En massa godis och ben fick jag också. Så inte så illa ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0