Innomhusträning

I ett par dagar nu har jag fått belöning när jag trycker nosen mot en kloss på golvet, ibland är den i mattes hand också. Ni undrar säkert varför och det gör jag med. Men igår la matte fram klossen sen plingade hon på dörren, jag skällde som vanligt men sen fick jag syn på klossen och satta nosen där och fick belöning. Ganska fort förstod jag att det var det matte var ute efter när hon öppnade dörren och plingade på. När husse kom hem ökade svårigheten, då plingade han på och jag började som vanligt att skälla, när jag lugnat mig fick jag syn på klossen och tröck näsan på. Nu är utmaningen för matte att få intresset av klossen att bli mer värt än vaktinstingten... Lycka till matte, detta kräver nog sina träningspass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0