Fortsättning på pinne i burk

Idag tog matte fram burken med pinne i igen, hon belönade mig när jag tröck nosen på burken. Sen kom det fram 2 burkar till med pinnar i, först luktade jag på dom alla men sen tröck jag nosen på den med min pinne i. De andra luktade inte så mycket. Matte är lite ivrig så hon provade att ta bort burkarna och bara lägga ut pinnarna, en som matte håller i 2 som hon tagit med plastpåse i så de inte ska lukta något särskilt för mig. Jag luktade på alla och tog min pinne och gav den till matte! Yippie vi har fått lite koll på vad vittringsapportering är! Kul och tack Anette för tipset, det ska vi fortsätta träna, kul och nyttigt!
Ringklocketräningen har vi gjort lite även idag, dock bara när matte själv plingade på. Får fortsätta när husse kommer hem från jobbet.
Igår gjorde vi inte ett något, matte var konstig hon hade magsjuka, vad det nu är men då orkade hon iaf inte att träna något med mig...
Nu blir det vila en stund sen hoppas jag på mer träning i eftermiddag!


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej! Vad roligt att det går bra med vittringen med Lycka! Verkligen väldigt kul. Det är ett bra sätt att lära in vittringen om man har en ivrig hund som gärna använder tänderna och kanske tar första bästa pinne utan att använda nosen! Kram till Er alla

2013-12-21 @ 23:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0