Äntligen vår!

Nu har all snö försvunnit även i skogarna. Det firar vi med träning. Förra veckan la matte ett spår till mig som gick fint, jag är lite ivrig så matte får hålla emot och inte släppa iväg mig fören hon ser att jag har näsan i backen. Vi passade även på att träna spår på grus med en vinkel förra veckan, det gick bra och är bra träning för att jag ska bli noggrannare i skogen. Vi har också hunnit med några agilitypass. Det är superkul och det tycker matte med. Vi jobbar ihop och försöker lösa olika kombinationer. Vår debut i agilityn blir den 19 maj på DM i Nynäshamn, då ska vi tävla i lag och individuellt så det blir 4 lopp totalt! Lydnaden tränar vi vidare med, jag tycker själv jag har fått till ett snabbare läggande och ställande. Platasliggningen går bra, idag låg jag bredvid en hund som resta sig men jag låg kvar ändå. Vi fick lite tips på apportering idag så nu tuggar jag inte lika mycket på apporten längre. Vi ska tävla lydnad den 5 maj så nu är det hårdträning som gäller!
Min lillesyster Tindra växer och växer. Nu har hon lärt sig rulla runt från rygg till mage. Hon har också börjat äta gröt på kvällarna, då hjälper jag henne att hålla sig ren genom att slicka bort det som hamnar bredvid och gärna på hennes fingrar om jag bara får chansen. Hon gillar mig och tycker det är kul att titta på när jag springer på agilityplan eller bara busar. När jag vill slicka på henne så skrattar hon åt mig.
Nu ska vi sova, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0