Spår

Igår när matte kom hem från jobbet tog hon med 3 pinnar från byrålådan och gick ut i skogen på baksidan av huset, jag blev helt till mig av förväntan här hemma. En timme senare plockade matte fram spårselen till mig, jag tycker den är obehaglig, jag vet att det är larvigt för när jag väl har den på mig är den ju inte så konstig. Vi gick ut på baksidan genom grinden och jag visste direkt va det var frågan om. Jag tog upp spåret jättrbra, sen blev jag lite för ivrig och gjorde en snurr iväg men hittade snart tillbaka i spåret. Plockade första pinnen och sprang med den till matte. Jag får alltid godis när jag är duktig och hittar pinnarna. Letade reda på spåret och fortsatte, tog vinkeln jättefint och hittade därefter en pinne till som jag glatt sprang till matte med. Nästa vinkel missade jag med några meter men kom på mig själv och plockade upp spåret genom att gena till det, full fart mot sista pinnen, där vart det bus och godis igen. Jag tycker de är otroligt kul att spåra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0