Halloween fest och härlig höstpromenad

 
I helgen var det Halloween, det är tydligen något man ska fira i de tvåbentas värld. Alla ska visst se konstiga ut och så kom det en massa barn och plingade på min dörr och ville ha godis. Jag tyckte det var onödigt så jag skällde på dom. Hemma hos "mormor och morfar" stod ett spöke i trädgården men det jag tyckte var läskigast var manschallerna som brann vid ingången, jag trodde jag skulle börja brinna när jag gick förbi där så studsade snyggt förbi dom. Till och med min lille tvåbenta kusin hade de klätt ut, honom gillar jag föresten, speciellt när han äter för han är så duktig på att spilla så jag kan få smaka lite. Jag hittade hans nappflaska också, den var i  lite välling så jag passade på att bita sönder nappen på den, matte blev inte så nöjd på mig.
 
 
Så här snygga var vi på Hlloween


 
Vi har också hunnit promenera i det härliga höstvädret och matte har fått för sig att jag ska lära mig backa upp på stenar och stubbar så det tränar vi för fullt på. Igår var matte och jag ute och cyklade en sväng och i skogen gömde matte saker till mig som jag fick springa och leta reda på. Hon gömde även sina nycklar och de hittade jag också åt henne, jag tror matte tycker det vore bra om jag kan hitta dom om hon tappar dom på riktigt någon gång med, säkert därför hon tränar mig så. Idag har jag spårat, matte la ett spår här utanför oss i skogen, det hann bli halvmörkt innan vi var klara men allt gick finfint, jag plockade upp alla saker som matte hade lagt ut i spåret. Matte har slutat jobba nu så vi är nästan aldrig själva hemma längre, det är lite lyxigt tycker jag.
 
Mormor ger mig godis:)                                                    
     
                                Söta Selma
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0