Aussieträff och Spårkurs

I söndags var jag och träffade 7 andra trevliga likadana hundar som jag. Vi spårade och körde uppletande på förmiddagen.
På eftermiddagen var vi på klubben och tränade lydnad och annt skoj, jag fick prova budföring, och linförighet, matte måste lära sig ha koll på sina stora tassar när jag går fot för hon trampade på mig en gång, annars var både jag och matte duktiga!
Jag är mycket mer harmonisk när jag tittar på andra som tränar lydnad än de som tränar agility, troligtvis är det för att det är mycket lugnare och då kan jag slappna av lättare.
Det här är Luke under sitt spår
Det här är Elda (till vänster), det är min halvsyster, vi har samma pappa "Castor",
och så är det ju jag till höger på bilder
Här är jag påväg att springa ut i uppletanderutan
Igår fick jag följa med matte till jobbet. Vi räknade viner hela dagen. Jag fick sitta i långlina utanför men när jag tröttnade fick jag komma in till vinkällaren. Matte blev lite nervös när jag var lös där inne men jag var duktig och la mig snällt!
Idag har matte och jag varit på spårkurs. Matte trodde kursen var på lördagar och eftersom hon jobbar en massa helger vågade hon inte anmäla mig till kursen. Men nu när halva kursen redan gått visade det sig att de tränar lite olika dagar så vi hoppade på.
Jag är ganska ivrig när jag spårar och snurrar ibland iväg lite från själva spåret. Så matte fick tips om att låta spåret ligga mycket längre för att jag ska bli tvungen att konsentrera mig lite mer. Jag var mycket duktig som tog upp pinnarna som låg i spåret och gav matte dom, hittade även min slutleksak utan bekymmer!
Vi körde även varsit uppletande på kursen.
Jag fick leta efter 2 saker och hittade dom!
Nu ska vi snart gå och lägga oss, sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad roligt att ni börjat på spårkurs och vad duktig Lycka är (och du som lär henne)!

Kram till er båda från gammelmatte

2012-05-02 @ 23:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0