Dörr- och miljöträning!

Denna vecka har vi lagt allt krut på miljö och dörrträning.
Två dagar har vi varit på Djurmagasinet och traskat runt, första dagen skällde hon och härjade runt det var då jag bestämde mig för att åka ner dagen efter igen. Denna gång gick det betydligt bättre, hon har börjat fått stort intresse för allt som luktar gott i en djuraffär:)
I onsdagskväll ordnade vi "dörrträning" våra snälla vänner Talle, Per, Linda och Henke ställde upp som "besökare".
Mycket lyckad kväll, förste man som kom in blev det det vanliga skällande men då fick hon sig en dusch av vattensprutan sedan var det inte lika kul att "jaga folk vid dörren" när andre man kom in så blev det två skäll sen vänta hon till mig där hon fick belöning, när tredje man kom in srang hon och tittade och kom sedan till mig för belöning lika så fjärde man! Den här träningen kommer att upprepas, gärna ofta så ni är väldigt välkomna att hälsa på, dock får ni inte plinga på dörren utan bara gå in, ringklockan tränar vi separat.
Utanför Icamaxi har vi varit vid 4 olika tillfällen den här veckan. Det är faktiskt ganska kul att sitta där för oj vad mycket folk man träffar:) Dessutom har det gett resultat, senast la hon sig ner lugnt och bara tittade.
I onsdags tog jag och Linda och Hux en promenad på stan, vi började att gå igenom Åhlens fortsatte upp genom stan till kvarnen där vi gick igenom sen vidare mot mc donalds och till tågstationen. Där ställde vi oss på en perrong fullt med folk och inväntade nya tåg. Inga reaktioner på ljuden och människorna, det mest intressanta var de gamla tugguminen som satt intrampade i marken:)
Idag ska vi åka ut till Lenatorpet för att träffa Ida och Micke med Nellie och Molly. Selma och Nellie får skrota med i deras takt så blir det lite träning med Lycka och Molly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0