Lydnadsträning

Idag var jag, Tindra och matte på klubben. Vi gick skogsrundan sen tränade vi lite lydnad. Det regnade ute och då tycker jag det är rätt äckligt att sitta ner så i halterna när vi tränade linförighet så tvekade jag lite. Ställandet och läggandet gör jag snabbt och bra. Inkallningen så tar jag gärna en liten extra sväng bakom matte innan jag kommer in.. När jag gjorde det fick jag ingen belöning och fick göra om så då gjorde jag rätt och godis och lek delades ut. När vi tränat klart gick vi till hagen, där fick jag leta efter tre saker. Full av energi rusade jag ut i rutan och kom tillbaka med grejerna. Det är nog världens roligaste lek om jag får bestämma! 
Imorrn hoppas vi på bättre väder, ej regn så vi kan träna agility! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0