Semester

Ni får ursäkta min matte att hon inte skrivit här åt mig på länge, hon skyller på mycket jobb i sommar. Men nu är det höst och hon har lovat trappa ner på jobbet lite för att hinna med mig och Selma mer och bebisen som ligger i hennes mage. Förra veckan var vi på semester i Norge. Det var jag, Selma, husse och matte, vi åkte ihop med en snygg cockerspaniel som heter Charlie och hans familj. Han blev storebror till en liten tvåbenting i våras så den lilla killen var också med på resan. Vi bodde på en gård som heter Galten det är i Norska fjällen, ca 8 mil från Trysil.
Husse och Charlies husse fiskade endel om dagarna, första gången ville jag gärna följa med dom ut men sen förstod jag att det var bättre att stanna på land. Matte och jag har hunnit träna spår, uppletande, lydnad och lite agility. Och så har jag fått springa som bara den i skogen. Jag gillade det där stället, bättre fyrbentanpassat ställe får man leta efter. På kvällarna var jag supertrött och somnade pladask.
Vi åkte hem sent på lördagskvällen så hela söndagen var jag jättetrött.
Igår var jag och matte på kurs, vi ska gå en tävlingslydnadskurs nu i höst. Matte har fått för sig att vi ska tävla i lydnad och kanske till och med apell. Lydnaden är jag visst redan anmäld till så nu ska vi hårdträna. Platsliggningen är det svåraste. Jag vill hellst inte ligga stilla bland massa andra konstiga fyrbenta. Men vi ska träna vidare så får vi se hur det går. Ni får hålla tummarna för mig den 6 oktober!
Just det, måste passa på att skryta lite, för ett par veckor sedan var jag och gjorde höftledsröntgen och armbågsröntgen, jag fick bästa betyg på båda. Mycket skönt tycker både jag och matte och husse. Jag ska ju bli agilityhund när jag blir stor:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0