Sista dagen på fjället!

Idag var det sista dagen här Idre. Jag har träffat min nya polare grannen idag igen, han hade skadat sin tass, skurit sig på något vasst i snön så vi fick inte leka så mycket. Men vi kunde inte låta bli varandra så lite lekte vi iallafall:)
Jag var med matte och husse och husses pappa på Dantes det är visst någon restaurang, vi satt i solen och tittade på folk och solade. När backarna stängt gick vi ut i backen och lekte, provade på lite budföring mellan matte och husse, så härligt att få springa så fort! Sen fick jag gå lös nästa hela vägen till Ica, vi möte lite tvåbenta på plankor men jag brydde mig inte. Jag bryr mig inte heller så mycket om de där små tvåbenta längre förut ville jag ju som ni säkert hört gärna springa ifatt dom om jag fick chansen men nu nöjer jag mig med att titta på dom.
Den här veckan har vart toppen för mig, matte säger att vi borde åka ofta på semester för det är så bra miljö och social träning för mig.
Själv har jag haft en jätterolig vecka men nu är jag så trött så trött, har ibland svårt att hålla ögonen öppna när jag sitter.
Vi hörs av när jag kommit hem igen
Husse och jag busar
!
Underbar miljö här i fjällen
Väntar på husse utanför ICA
Min nya kompis Walle han är en Hovawart kille på 5 månader
Min filt måste ha krympt jag fick ju plats på den för några månader sen...

Kommentarer
Postat av: valle

Hej Lycka!

Kommer du ihåg mig, Valle från Idre fjällen?

Jag kommer ihåg dig och hittade en lapp på vår

trapp innan vi skulle åka hem, sedan kom lappen bort

men min känsliga nos hittade den igen igår.

Kommer du ihåg att jag skadade båda mina baktassar, de har läkt ihop bra men det tog jätte lång tid och då har inte jag fått springa i skogen, söka, spåra, busa ja har inte fått göra något alls så jag har istället gjort allt inne för störa husse och matte så de skulle fatta att jag ville ut!

Kul att lösa din blogg och spännande att du blivit "stor" tjej nu, hörru.. passa dig för killarna nu!



Träna på för det ska jag göra så hoppas jag vi ses på någon hundtillställning framöver.



/Valle

2012-04-04 @ 10:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0