Mitt första löp och agilityträning

Nu är jag en stor tjej för jag har börjat löpa, lite kontigt är det men jag bryr mig inte särkillt mycket om det.
Sedan vi kom hem i söndags har jag, matte och Selma varit på brukshundklubben en stund varje dag. Igår tränade först Selma lite agility och jag vart så avundsjuk så jag höll på att dö. Jag stressar upp mig så jag knappt vet vem jag är när det är min tur. När matte insåg det bestämde hon sig för att i forstättningen får en av oss (Selma och jag) gå ner på plan den andra får vänta i bilen. Jättetråkigt, men jag har tur för jag får oftast träna längre en Selma, Selma nöjer sig bra med några varv hon är ju ändå 14 år äldre än mig.
Idag tränade matte och jag agility ihop med Coco, Chanelle och deras matte Ullis. Det är dom vi tränat med innomhus hela vintern men idag när det var så fint väder var vi ute på klubben istället.
I början av passet var jag ofukuserad, jag sprang tunnlar och rejvade runt som jag själv ville, när matte tyckt hon tjatat tillräckligt på mig för att få mig med henne så blev hon tyst och slutade engagera sig i mig när jag tramsade, genast blev jag ju nyfiken på matte. Jag förstod snart att det inte var någon idé att tramsa runt själv, roligare blev det när jag lyssnade på matte och vi tränade ihop. Jag är sjukt snabb, ni ska se matte, hon får springa som bara attan för att hinna med mig! Jag försökte skräma bort en hund som kom genom skogen upp på plan, det gick inge bra, matte försvann och där stod jag själv och såg dum ut, kilade raskt för att leta efter matte.
Nu ska vi äta kvällsmat men först ska ni få se lite bilder!
Det här är Lava, henne och hennes matte träffade jag och matte igår och tog en promenad med på klubben
Selma in action!
Här är vi, agilitygänget som tränade ihop idag
Från vänster: Matte, jag, Coco, Chanell, Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0