Ledig dag!

Idag har matte jag och Selma haft en ledig dag ihop. Vi åkte till hundklubben på fömiddagen, Selma ville köra lite agility så vi började med det. Jag blir så uppspelt när både hon och jag får träna så jag kan inte rikigt vara tyst. Matte gillar inte när jag skäller så då får jag inte köra... Jag fick snällt öva på att sitta bredvid och titta på när Selma körde slalom och hoppade, hon är inte lika smidig som jag längre men hon har nog tränat det där många år för det syns att hon vet vad hon gör och hon verkar tycka det är minst lika kul som jag tycker!
Klara på agilityplan gick vi upp till övreplan där ett flertal tränade rallylydnad, har ingen aning om vad det är egentligen men är säkert kul det med, matte har sagt att vi nog ska börja prova på det men först måste jag lära mig att sitta stilla och titta på. När jag hade suttit stilla tillräkligt länge och arit tyst så tränade matte inkallning med mig förbi en annan hund, inga problem, vem vill springa fram till en främling när jag kan springa till matte som dessutom leker med mig när jag kommer farandes.
När vi tränat klart åkte vi hem till min tvåbenta kusin, jag lekte med Mysaks alla leksaker (Mysak är en katt, han är lika gamal som mig ungefär, vi leker när han är hemma men idag var han ute).
Bäst att hålla koll på Albin när han sover:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0