Hotellövernattning och Idre!

Lördag till söndag åkte jag med Matte och Husse, våra grannar Lukas, Jenny och Pierre och min nya kompis Mia med hennes matte och husse (som är husses syster) till Borlänge, vi fick en övernattning av min snälla farfar.
Det var fullt med barn på hotellet men det gick bra, vi åkte hiss stod och tittade på folk i receptionen och jag skötte mig riktigt bra sa matte och husse. Jag fick sova i sängen på natten, det gillade jag:) Det var egentligen för varmt för mig men så mysigt så jag ville inte gå ner. Det bästa av allt är att jag ska få sova i mattes säng hela veckan om jag vill har matte sagt!
Här tittar vi på melodifestivalen på hotellet!
Igår fortsatte vi resan mot Idre. Det var fint väder så vi solade på balkongen, sen när liftarna stängt gick vi en promenad och busade i backen nedanför huset.
Idag är det måndag, det blåser jättemycket så det är ingen som står i backen på sånna där skidor som dom har pratat så mycket om. Bättre för oss fyrbenta för då får vi mer sällskap. Vi kom nyss in från en promenad, jag, Zera, Mia och våra mattar och Mias husse var med också. Jag provade hoppa ut i skogen men snön var så djup så jag fick kämpa mig upp igen. Jag var tvungen att ha sele och lina på mig vissa bitar för det åkte konstiga tvåbenta på skidor?! längs vår promenadsträcka. Men kul var det, jag vart nog lite trött ändå även fast jag inte vill erkänna det...
Nu ska tvåbentingarna äta lunch och så får jag hoppas att jag får min portion med fisk och ris när de ätit klart.
Promenad från vänster: Malin, Mia, Matte Therese, jag, Zera och Helene
Full fart!
Jag och min Matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0