Agility i regnet!

Idag hade matte varit och kidnappat Mia innan hon kom hem efter jobbet. Jag blev förvånad men glad över att se henne, sist vi sågs var vi i fjällen. Hon fick följa med mig, Selma och matte till brukshundklubben. Vi tog en promenad i skogen alla fyra, jag i täten, Mia efter mig sen matte och sist Selma. Mia fick följa med matte när de byggde iordning banan vi skulle träna på hon hade visst fått prova ett par hinder då med skvallrade hon om. Jag ska lära Mia hur kul det är och matte ska få med sig Mias matte är vår plan.
Nåväl, innan vi började träna var det skotträning på klubben, jag fick vara på parkeringen och busa med matte och min kamptrasa när de sköt, jag lyssnade till men släppte inte greppet om trasan.
Tillslut började vi träna agility, första passet gick riktigt bra, jag och matte sammarbetade och tog oss genom banan på ett snabbt och smidigt vis.
Bara efter ett par omgångar blev jag ofukuserad och det slutade gå bra, jag ville hela tiden springa in i "fel" tunnelöppning. Det började fela och fler saker blev fel. Nu i efterhand tror jag att jag blev trött och inte orkade hålla samma fokus , vi får öva på det matte och jag. Vi avslutade iaf med ett par bra lätta varv så vi fick ett bra avslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0