Agilitytävling

I fredags packade matte, husse, Tindra och jag in oss i bilen tidigt på morgonen. Tindra var lite otålig i bilen men så fort vi kom fram blev hon nöjd och glad. Vi kom till något jag lärt mig känna igen nämligen agilitytävling denna gång i Vadstena. På plats var även Micke, Meja och Molly. Tyvärr var deras syster Thea sjuk så Tindra fick klara sig utan hennes kompis. 
Nåväl, första loppet, agilitylopp. Jag flög över kontaktfälten på bommen så matte envisades med att jag skulle göra om och göra rätt vilket innebar att vi diskade oss. I andra loppet gjorde vi precis likadant så disk där med... Tredje loppet var ett hopplopp (inga kontaktfältshinder). Jag råkade riva ett hinder, snurr framför ett och miss en till sak som matte inte minns så 15 fel och en 6e plats. (Som ni förstår så var det inte så många starter ca 20 i varje klass). Sista loppet var vi jättebra, allt gick som smort till fjärde sista hindret, det var en 180 graders sväng mellan två hinder. Matte började nog nosa på vinst så hon flyttade sig aningen långt åt sidan och ropade något onödigt så jag gick runt hindret vilket innebar en vägran så ingen pinne denna gång heller men en 2 plats och bästa tiden! Fick fina ord av domaren vid prisutdelningen, han frågade vart jag kom ifrån och att det såg bra ut på plan! Vi avslutade dagen med ett svalkande dopp vid campingen. Nu tar vi sommarlov från tävlingar en månad och hoppas vara tillbaka på plan i augusti! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra kört! Pinnarna kommer innom sin tid :D

2014-06-10 @ 22:41:00
URL: http://emmaarhemma.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0